Според експертите те съдържат високи дози витамин D и други

...
Според експертите те съдържат високи дози витамин D и други
Коментари Харесай

Диетолозите препоръчват 7 вида риба за здрави кости

Според специалистите те съдържат високи дози витамин D и други потребни хранителни вещества. Мазната риба е един от най-хубавите естествени източници на витамин D, вещество, необходимо за здрави кости, мускули и имунна система. Въпреки че тялото може да го основава чрез излагане на слънчева светлина, изследванията показват, че дефицитът му остава непрекъснато срещан проблем, така че е значимо да се набира от храната, оповестява Health.

Експертите оферират потреблението на мазни риби няколко пъти седмично. Дъговата пъстърва се счита за лидер по съществуване на витамин D - една порция обезпечава над 80% от дневната нужда. Проучванията също по този метод откриват, че е богата на омега-3 мастни киселини, витамин B12 и селен.

Сьомгата е също толкова потребна. В причинност от вида, тя обезпечава до 70% от дневната стойност на витамин D. Консервираната сьомга, непрекъснато използвана с меките кости, обезпечава помощен прием на калций.

Рибата меч също попадна в листата - съдържа значителни количества витамин D и витамин B12. Проучванията обаче предизвестяват, че поради високите нива на живак, този вид риба не се предлага за бременни дами и деца.

Сред леснодостъпните разновидности се откроява скумрията. Тя е богата с изключение на на витамин D, единствено че и на здравословни мазнини, които поддържат функционалността на мозъка и нервната система.

Сардините са друга здравословна храна. Консумацията им цели, включително костите, обезпечава на организма с изключение на витамин D, единствено че и калций.

Херингата прибавя листата - разполагаем и изобилен тип. Тя съдържа витамин D и омега-3 мастни киселини и натрупва по-малко нездравословни вещества от по-големите хищни риби. Защо витамин D е толкова важен? Той играе съществена роля в организма, защото оказва помощ за усвояването на калция, укрепва костите и мускулите, поддържа имунитета и може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания. Учените също по този метод значат, че този витамин намалява риска от деменция.
Източник: cross.bg


СПОДЕЛИ СТАТИЯТА


КОМЕНТАРИ
НАПИШИ КОМЕНТАР