Храните, които увеличават риска от сърдечни заболявания с повече от 50%
През последните години върху тематиката за здравословното хранене е подложен главен фокус. И за това има добра причина. Все отново, пълноценното и уравновесено хранене е най-лесният и сигурен метод да подпомогнем здравето си, като се предпазим от развиването на разнообразни болести.
3 храни, които да не ядем, с цел да имаме крепко сърце
Ето какво поучават кардиолозите и диетолозите
Много модерни храни обаче се оказват нездравословни за индивида. Като измежду първите в листата са ултрапреработените, които изследванията свързват с преждевременна гибел, хронични болести, наддаване на тегло и влошено чревно здраве. Освен това обаче тази група храни може доста да повлияе на риска и от сърдечни болести.
В скорошно, оповестено в JACC: Advances, откривателите са се фокусирали върху резултата от потреблението на ултрапреработени храни върху здравето на сърцето. Проучването им се базира на наблюдателни данни, събрани от група от 6814 американци на възраст от 45 до 84 години, които в началото не са имали клинично изразени сърдечно-съдови болести. Участниците са попълвали сами въпросници, в които са отбелязвали честотата си на хранене, в това число и потреблението на ултрапреработени храни.

Данните са събирани от време на време в продължение на 12 години, след което откривателите са обърнали внимание на медицинските досиета на участниците за сърдечно-съдови събития като инфаркт, инсулт или гибел, обвързвана със сърдечно-съдови болести. Като са взели поради също и навиците на живот, качеството на хранителната диета и други рискови фактори, с цел да се уверят, че преглеждат тясно въздействието на модифицираните храни.
Според заключението на учените, участниците, които са консумирали най-вече ултрапреработени храни, са имали с 67% по-голяма възможност да претърпят съществено сърдечно-съдово събитие спрямо тези, които са консумирали по-малко. Освен това откривателите са открили, че този риск се е нараснал последователно, като всяка спомагателна дневна порция ултрапреработени храни е обвързвана с 5.1% по-висок риск. Важно е обаче да се означи, че тези открития демонстрират корелация, само че не потвърждават причинно-следствена връзка.
Присъствието на ултрапреработените храни в актуалната диета и метод на живот постоянно е неизбежно. Част от тях са артикули, които се откриват в съвсем всяко домакинство - замразени храни, деликатесни меса, йогурти, зърнени закуски, пакетирани десерти, бонбони, безалкохолни питиета и някои типове хлябове.

Как ултра-преработените храни въздействат на здравето на сърцето
Въздействието на тези храни върху здравето на сърцето е многопластово. Често те заместват по-здравословните и богати на хранителни субстанции пълноценни храни в диетата на хората. Но имат по-високи равнища на натрий, рафинирани въглехидрати, добавени захари и нездравословни мазнини. Също по този начин, посредством тях консумираме и повече непотребни калории, само че без това да ни носи възприятие на задоволеност, нормално заради неналичието им на фибри.
Преработените храни могат да повлияят отрицателно на чревния микробиом, да нарушат чревно-мозъчната сигнализация и да допринесат за инфектиране, инсулинова устойчивост, проблеми с холестерола и хипертония, всяко едно от които да способства за риск от сърдечно-съдови болести.

Как можем да ограничим потреблението на ултрапреработени храни
За да реализираме тази другояче не толкоз лесна цел, би трябвало да се стремим към баланс, а не съвършенство. Полезно е да възприемем метода 80/20, т. е. преобладаващите храни, които ядем, да са пълноценни, а по-малка част от тях - " нездравословни изкушения ".
Добре е постоянно, когато можем, да избираме растителни храни, да минимализираме потреблението на пакетираните, да готвим по-често вкъщи и да обръщаме внимание на съставките на продуктите, които купуваме.
По-добро здраве на сърцето с по-малко от 5 минути извършения
Всичко е от значeние
Здравните специалисти предлагат следването на средиземноморската диета, в която доминират пълноценни храни, а ултрапреработените съвсем не се употребяват. Този метод на хранене е с потвърдени изгоди за здравето, които включват понижен риск както от сърдечни болести, по този начин и от деменция, написа.
3 храни, които да не ядем, с цел да имаме крепко сърце
Ето какво поучават кардиолозите и диетолозите
Много модерни храни обаче се оказват нездравословни за индивида. Като измежду първите в листата са ултрапреработените, които изследванията свързват с преждевременна гибел, хронични болести, наддаване на тегло и влошено чревно здраве. Освен това обаче тази група храни може доста да повлияе на риска и от сърдечни болести.
В скорошно, оповестено в JACC: Advances, откривателите са се фокусирали върху резултата от потреблението на ултрапреработени храни върху здравето на сърцето. Проучването им се базира на наблюдателни данни, събрани от група от 6814 американци на възраст от 45 до 84 години, които в началото не са имали клинично изразени сърдечно-съдови болести. Участниците са попълвали сами въпросници, в които са отбелязвали честотата си на хранене, в това число и потреблението на ултрапреработени храни.

Данните са събирани от време на време в продължение на 12 години, след което откривателите са обърнали внимание на медицинските досиета на участниците за сърдечно-съдови събития като инфаркт, инсулт или гибел, обвързвана със сърдечно-съдови болести. Като са взели поради също и навиците на живот, качеството на хранителната диета и други рискови фактори, с цел да се уверят, че преглеждат тясно въздействието на модифицираните храни.
Според заключението на учените, участниците, които са консумирали най-вече ултрапреработени храни, са имали с 67% по-голяма възможност да претърпят съществено сърдечно-съдово събитие спрямо тези, които са консумирали по-малко. Освен това откривателите са открили, че този риск се е нараснал последователно, като всяка спомагателна дневна порция ултрапреработени храни е обвързвана с 5.1% по-висок риск. Важно е обаче да се означи, че тези открития демонстрират корелация, само че не потвърждават причинно-следствена връзка.
Присъствието на ултрапреработените храни в актуалната диета и метод на живот постоянно е неизбежно. Част от тях са артикули, които се откриват в съвсем всяко домакинство - замразени храни, деликатесни меса, йогурти, зърнени закуски, пакетирани десерти, бонбони, безалкохолни питиета и някои типове хлябове.

Как ултра-преработените храни въздействат на здравето на сърцето
Въздействието на тези храни върху здравето на сърцето е многопластово. Често те заместват по-здравословните и богати на хранителни субстанции пълноценни храни в диетата на хората. Но имат по-високи равнища на натрий, рафинирани въглехидрати, добавени захари и нездравословни мазнини. Също по този начин, посредством тях консумираме и повече непотребни калории, само че без това да ни носи възприятие на задоволеност, нормално заради неналичието им на фибри.
Преработените храни могат да повлияят отрицателно на чревния микробиом, да нарушат чревно-мозъчната сигнализация и да допринесат за инфектиране, инсулинова устойчивост, проблеми с холестерола и хипертония, всяко едно от които да способства за риск от сърдечно-съдови болести.

Как можем да ограничим потреблението на ултрапреработени храни
За да реализираме тази другояче не толкоз лесна цел, би трябвало да се стремим към баланс, а не съвършенство. Полезно е да възприемем метода 80/20, т. е. преобладаващите храни, които ядем, да са пълноценни, а по-малка част от тях - " нездравословни изкушения ".
Добре е постоянно, когато можем, да избираме растителни храни, да минимализираме потреблението на пакетираните, да готвим по-често вкъщи и да обръщаме внимание на съставките на продуктите, които купуваме.
По-добро здраве на сърцето с по-малко от 5 минути извършения
Всичко е от значeние
Здравните специалисти предлагат следването на средиземноморската диета, в която доминират пълноценни храни, а ултрапреработените съвсем не се употребяват. Този метод на хранене е с потвърдени изгоди за здравето, които включват понижен риск както от сърдечни болести, по този начин и от деменция, написа.
Източник: lifestyle.bg
КОМЕНТАРИ




