Сателитният оператор Булсатком спира да излъчва TV+, като на негово място включва ...

Сателитният оператор Булсатком спира да излъчва TV+, като на негово място включва

Булсатком заменя TВ плюс с TV1, предаването на Валя Ахчиева остава без ефир |

Сателитният оператор Булсатком стопира да излъчва TV+, като на негово място включва в платформата си набиращата известност TV1. Промяната влиза в действие от август. 

Булсатком към този момент няма да разпространява и платените телевизионни канали, продуцирани от външната компания „ Розенфелд и Ко “ АД - с изключение на TВ+, това са F+, Спорт+, Cinema+, Action+ и Comedy+. На тяхно място ще се излъчват cine-box, action-box и comedy-box.

Новината е била изненадваща за екипа на TВ +, обяви журналистката Валя Ахчиева, която прави там предаването си " Разследването ", откакто се раздели с Българска национална телевизия. Тя описа в пост във фейсбук, че каналът е спрян при настоящи контракти. Това удостовери пред OFFNews и програмният шеф на ТВ+ Милена Данева. Ахчиева написа, че е погубен още един оазис на свободното слово.



Според " Булсатком " аргументите за прекъсването на канала са напълно търговски.

Освен това, от 1 септември операторът възнамерява да пусне нов информативен и публицистичен тв канал - с журналистика, бизнес излъчвания, новинарски излъчвания, спортни магазини и документални филми. С цел да обезпечи последователност за клиентите си, „ Булсатком “ ЕООД е в диалози с продуцентите на някои от емблематичните излъчвания от сваления канал, показват от компанията, без да загатват имена. До момента по ТВ+ се излъчваха вести и три авторски излъчвания - това на Валя Ахчиева, " Денят с Веселин Дремджиев " и спортното " КОД спорт " с Красимир Минев и Владимир Памуков. Предаването на Дремджиев се излъчва и по TV1, а в този момент е в лятна отмора.

Спирането на TВ+ не се случва за пръв път, само че в този момент решението наподобява дефинитивно. Каналът спря новините и настоящите си излъчвания и през април т.г., като екипът уточни, че компанията притежател, че не получава заплащания за наличието си от компанията притежател " Розенфелд и Ко ". Последната е дъщерно сдружение на " Булсатком ".

" Разбира се, че постоянно ще се намерят причина за това – търговски спор. Но, резултатът от всичко това се показва с една дума – цензура. Това е цензура. Още едно оазисче на свободното слово е унищожено. Едни и същи хора през годините унищожават свободните медии една по една. Спомнете си BIT, ТВ 7, в този момент и ТВ+. Някой взема решение и внезапно ти споделя, че на следващия ден те няма в ефир ", разяснява пред OFFNews Валя Ахчиева.

Пред OFFNews основният изпълнителен шеф на " Булсатком " Станислав Георгиев прибави, че повода за прекъсването е тривиална:

Всеки месец Булсатком получаваше фактури на стойност 360 хиляди лева от Розенфелд и Ко АД – компанията продуцент на ТВ+, както и на няколко други спортни и кино канали, които се разпространяваха най-вече за клиентите на " Булсатком ". Тази сума е исторически заварена от времената, когато създателят на Булсатком е стоял под една или друга форма и зад плана „ Розенфелд “ (първоначално компанията се е казвала „ БГ САТ “). В подтекста, който аз персонално заварих след преструктурирането – две самостоятелни сдружения, предполагащи естествени бизнес взаимоотношения – тази месечна такса беше непропорционална, несъразмерна и несъобразена с пазарната конюнктура. За последните 12 месеца върших непрекъснати опити, освен това основани напълно на благосклонност, да стигнем до рационално комерсиално съглашение. Тези ТВ канали бяха въпреки всичко асоциирани с марката “Булсатком ” и с най-хубави планове намерено заявявах, че желаем да продължим тази симбиоза. Предлагах да развиваме продуктите. Дори вместо да понижаваме разноските, предлагах средствата да се употребяват за закупуване на ново кино наличие.

Чисто търговски търсех съглашение, където Булсатком да не се усеща ощетен и източван като средства, а да сме в състояние, където получаваме услуга или артикул, който е симетричен на вложеното. От страна на " Розенфелд " не се съгласиха да реализираме такова съглашение. Моята персонална интерпретация е, че Розенфелд по-скоро се възприемаше като инструмент в ръцете на създателя на компанията да се слагат условия на актуалните вложители, за реализиране на някакви негови искания по отношение на собствеността върху " Булсатком ". За сметка на ползите на феновете или на чиновниците в компанията. Категорично не чувахме бизнес обосновка в договарянията с Розенфелд, а единствено отсрочване. След 12 месеца нулев резултат разумната последваща стъпка беше да приключа източването на паричните средства на компанията посредством непазарна и неизгодна за Булсатком комерсиална договорка. Сега тези средства ще бъдат ориентирани към нови планове, където сигурно ще съумеем да реализираме по-висококачествени артикули в интерес на нашите клиенти.

Станислав Георгиев изяснява, че " Булсатком " не започва нов личен канал. :

Работим с партньорски тв канал по новия план. Тъй като не сме стигнали до дефинитивно съглашение, бих предпочел да не загатвам нищо по-конкретно. Със сигурност търсим последователност за някои известни продукции от ТВ+ и в новия план. Вярвам в свободната и качествената публицистика. Това, което Г-жа Валя Ахчиева написа през уикенда, е явно свободна, само че не и качествена публицистика. Тя даже не се обърна към нас да разбере каква е повода за прекъсването на ТВ+, само че побърза да пусне бомбата „ Кой е унищожителят на медиите в България? “ и да разкрива някакви “дълги ръце на задкулисието ” във връзка случая. Това, с цялото ми почитание към госпожата, която аз персонално доста харесвах преди време, не е професионално и не е независимост а разпасаност.

Бягаме като „ демон от тамян “ от отговорността и уговорката " Булсатком " като оператор да има ангажимент към публицистичната политика на въпросния план. Но въпреки всичко, откакто го слагаме на основната 104-та позиция, имаме правото да сложим някакви условия. А те са каналът да дава отговор на високи стандарти за независимост и качество на публицистиката, висококачествено наличие, да има също фокус към бизнес и просвета. 

Източник: offnews.bg