Shell отбеляза европейската седмица на мобилността с Форум за бъдещето на транспорта
Форум на тематика „ Бъдещето на подвижността “ сплоти в обща полемика за бъдещите устойчиви транспортни решения представители на бизнеса, институциите, неправителствения бранш и академичната общественост. Събитието бе проведено от Shell България и е част от формалната стратегия на Европейска седмица на подвижността 2019 година Специален посетител на форума бе зам.-министърът на околната среда и водите Красимир Живков.
В рамките на събитието се организира полемика, отдадена на възходящото търсене на сила и интелигентни решения за превоз. Бяха разисквани и изменящите се потребности на потребителите и обществото, както и нововъведенията, които водят до понижаване на отрицателното влияние върху околната среда и възстановяване на качеството на живот със мощен фокус върху градовете. Участниците показаха разнообразни гледни точки за бъдещето на подвижността, споделиха положителни практики, използвани и в България, и дружно търсиха ефикасни решения на настоящите проблеми. Елица Панайотова, координатор на плана „ Зелена София “, разяснява, че с цел да се реализира по-чиста среда в столицата, е належащо да се заложи на повече модели на споделено напредване като за образец уточни електрическите скутери и коли, които към този момент са налични в София.
Според Боян Рашев, ръководещ сътрудник в denkstatt България, хората няма да се откажат от персоналните си коли и потреблението на сила ще продължи да пораства. Той предвижда, че в близко бъдеще ще има известни промени в енергийния микс, като нефтът няма да господства, а втечненият природен газ (LNG) ще бъде с все по-ключова роля за превоза. Създателят на платформата за премерване на чистотата на въздуха airbg.info Стефан Димитров разяснява, че градът е място за споделено живеене и по тази причина и пътуването би трябвало да е такова. Според него електрическото напредване би трябвало да се случва през днешния ден и акцентира, че в дълготраен проект усъвършенстваните транспортни средства ще стават по-евтини. Благой Бурдин, помощник в Българската академия на науките, е на мнение, че най-ефективната посока за развиване на превоза в близко бъдеще е да се заложи на електрифицирания железопътен и тролейбусен превоз. Той уточни, че втората по успеваемост опция са батериите за електрически автомобили, а след тях са водородът и синтетичните горива.
По време на полемиката бeше показана упоритостта на Shell за постигането на нулеви чисти излъчвания и за по-устойчив превоз и бяха посочени пътищата за нейното реализиране. На световно равнище компанията има дълготрайна тактика за обезпечаването на по-чиста сила и за ограничението на въглеродния си отпечатък, като подчертава върху личните си интервенции, само че и върху излъчванията, генерирани от клиентите, когато употребяват енергийните артикули на Shell. Компанията създава и развива нови транспортни решения, които включват устойчиви биогорива, полутечен природен газ (LNG) за превоза, водородно гориво и зареждане на електрически коли.
Shell има вяра, че има нужда от предложение на разнообразни разновидности за зареждане на сила, които дават отговор на разнородните потребности на потребителите – зареждане в дома или в офиса и бързозарядни станции по автомагистралите. Десет търговски обекта на компанията в България са оборудвани с сходни станции, като проектът е мрежата от бързозарядни станции да се усили в съдействие с Eldrive, който е дълготраен сътрудник на Shell. Компанията работи интензивно и за популяризирането измежду транспортните компании в страната на LNG като различно на дизела гориво за камиони. Масовото му потребление би имало осезателен положителен резултат за намаляването на нездравословните излъчвания и подобряването на качеството на въздуха.
В рамките на събитието се организира полемика, отдадена на възходящото търсене на сила и интелигентни решения за превоз. Бяха разисквани и изменящите се потребности на потребителите и обществото, както и нововъведенията, които водят до понижаване на отрицателното влияние върху околната среда и възстановяване на качеството на живот със мощен фокус върху градовете. Участниците показаха разнообразни гледни точки за бъдещето на подвижността, споделиха положителни практики, използвани и в България, и дружно търсиха ефикасни решения на настоящите проблеми. Елица Панайотова, координатор на плана „ Зелена София “, разяснява, че с цел да се реализира по-чиста среда в столицата, е належащо да се заложи на повече модели на споделено напредване като за образец уточни електрическите скутери и коли, които към този момент са налични в София.
Според Боян Рашев, ръководещ сътрудник в denkstatt България, хората няма да се откажат от персоналните си коли и потреблението на сила ще продължи да пораства. Той предвижда, че в близко бъдеще ще има известни промени в енергийния микс, като нефтът няма да господства, а втечненият природен газ (LNG) ще бъде с все по-ключова роля за превоза. Създателят на платформата за премерване на чистотата на въздуха airbg.info Стефан Димитров разяснява, че градът е място за споделено живеене и по тази причина и пътуването би трябвало да е такова. Според него електрическото напредване би трябвало да се случва през днешния ден и акцентира, че в дълготраен проект усъвършенстваните транспортни средства ще стават по-евтини. Благой Бурдин, помощник в Българската академия на науките, е на мнение, че най-ефективната посока за развиване на превоза в близко бъдеще е да се заложи на електрифицирания железопътен и тролейбусен превоз. Той уточни, че втората по успеваемост опция са батериите за електрически автомобили, а след тях са водородът и синтетичните горива.
По време на полемиката бeше показана упоритостта на Shell за постигането на нулеви чисти излъчвания и за по-устойчив превоз и бяха посочени пътищата за нейното реализиране. На световно равнище компанията има дълготрайна тактика за обезпечаването на по-чиста сила и за ограничението на въглеродния си отпечатък, като подчертава върху личните си интервенции, само че и върху излъчванията, генерирани от клиентите, когато употребяват енергийните артикули на Shell. Компанията създава и развива нови транспортни решения, които включват устойчиви биогорива, полутечен природен газ (LNG) за превоза, водородно гориво и зареждане на електрически коли.
Shell има вяра, че има нужда от предложение на разнообразни разновидности за зареждане на сила, които дават отговор на разнородните потребности на потребителите – зареждане в дома или в офиса и бързозарядни станции по автомагистралите. Десет търговски обекта на компанията в България са оборудвани с сходни станции, като проектът е мрежата от бързозарядни станции да се усили в съдействие с Eldrive, който е дълготраен сътрудник на Shell. Компанията работи интензивно и за популяризирането измежду транспортните компании в страната на LNG като различно на дизела гориво за камиони. Масовото му потребление би имало осезателен положителен резултат за намаляването на нездравословните излъчвания и подобряването на качеството на въздуха.
Източник: econ.bg
КОМЕНТАРИ